Сьогодні важливо забезпечити високий рівень освіченості учнів, швидку адаптацію до різноманітних ситуацій,уміння долати конфлікти та бути готовим до співробітництва. Саме цьому сприяють інноваційні
технології.
Дякую колегам за цікавий та потрібний матеріал.
#3
Олександра Резчикова(Sunday, 12 January 2020 16:23)
Дякую колегам за змістовну і цікаву статтю. Я часто замислювалась чи потрібно нам щось змінювати в освіті. Тим більше , що радянська освіта не дивлячись на її пропагандський характер була серед
кращих в світі.
Якщо порівняти традиційну модель освіти з роботою звичайного заводу, то результати навчання порівнюються з продукцією, яку виробляють на збірному конвеєрі за точним графіком, а кінцевий результат -
із продуктом як комбінацією наперед заданих частин, що виготовляються з визначених матеріалів за допомогою відомих технологій; навчальна інформація поділена на окремі фрагменти, які подаються в межах
певного часу без урахування інтересів учнів. Програмовий зміст, як і результати навчання, переважно навички та факти, які легко перевірити. І на заводах і у школах рішення про зміст і результати
діяльності приймаються людьми, спеціально вповноваженими оцінювати роботу. Учні та педагоги знаходяться на нижчій сходинці визначеної ієрархії стосунків і таких повноважень не мають. Власне кажучи,
школи продовжують працювати, незважаючи на те, що вирішальним аспектом освіти є обробка інформації й основним завданням школи є навчити учнів виділяти суть цієї інформації. Але школи зосереджуються
на запам'ятовуванні цієї інформації. І все, що залишається в результаті навчання, це лише ті факти, які учні вчили напам'ять. А так, як з'являється велика кількість інформації, якою учні засмічують
собі голову то безумовно зміни необхідні. І головне треба змінюватись педагогом. З'являється величезна кількість ролей, які повинні опанувати сучасний учитель:
Розробник навчальних програм. Педагог повинен уміти визначати очікувані навчальні результати, навчальні завдання, які приведуть до досягнення цих результатів, способи перевірки (оцінювання),
необхідні ресурси та час.
Фасилітатор. Роль фасилітатора - допомогти учням досягнути очікуваних результатів навчання. Тому педагог-фасилітатор скоріше ставить запитання, сприяє, щоб звучали різні думки, точки зору у групі. На
відміну від презентатора, який є певним чином експертом в інформації, що презентується, фасилітатор пропонує процес, який допомагає учасникам засвоїти знання.
Презентатор. Під час проведення презентацій педагог інформує, мотивує, описує. Презентація здебільшого - це одностороння комунікація, яка передбачає передачу інформації від педагога аудиторії та
підкріплюється візуальними засобами.
Тренер. Допомагає іншим в оволодінні новими навичками, знаннями, ставленнями.
Наставник. Допомагає учням переносити здобуті знання у практику. Заохочує рефлективну практику.
Менеджер. Планує, оцінює, вносить зміни до навчального процесу для досягнення учнями очікуваних навчальних результатів. Забезпечує необхідними ресурсами.
Консультант. Ділиться знаннями, навичками, розвиває спроможності учнів, робить внесок в успіх кожного.
Дослідник. Роль учителя як дослідника вимагає від учнів нового розуміння процесу навчання, зміщуючи акцент від «зовнішнього до внутрішнього джерела» (Lytle&Cochran-Smith, 1993).
Агент змін. Заохочує та проводить постійний аналіз і рефлексію. Ініціює різноманітні альтернативні існуючій практиці. Сприяє процесу змін і розвитку класу.
#2
Ірина, "Науковий ліцей"(Saturday, 11 January 2020 16:43)
Вдячна колегам за грунтовну статтю про інноваційні технології, які сприяють підвищенню ефективності навчального процесу як в середній, так і в старшій школі.
#1
Наталія Молчанова(Friday, 10 January 2020 21:38)
Змістовна стаття , у якій описано інноваційні технології, що можна використати на уроках словесності. Сьогодні школа знаходиться на шляху змін. Інновації - спосіб формування всебічно розвиненої
особистості. Представлені авторами технології є запорукою підвищення ефективності уроків та розвитку творчості, інтенсифікації освітнього процесу. Дякую за плідну працю.
Світлана (Sunday, 12 January 2020 17:28)
Сьогодні важливо забезпечити високий рівень освіченості учнів, швидку адаптацію до різноманітних ситуацій,уміння долати конфлікти та бути готовим до співробітництва. Саме цьому сприяють інноваційні технології.
Дякую колегам за цікавий та потрібний матеріал.
Олександра Резчикова (Sunday, 12 January 2020 16:23)
Дякую колегам за змістовну і цікаву статтю. Я часто замислювалась чи потрібно нам щось змінювати в освіті. Тим більше , що радянська освіта не дивлячись на її пропагандський характер була серед кращих в світі.
Якщо порівняти традиційну модель освіти з роботою звичайного заводу, то результати навчання порівнюються з продукцією, яку виробляють на збірному конвеєрі за точним графіком, а кінцевий результат - із продуктом як комбінацією наперед заданих частин, що виготовляються з визначених матеріалів за допомогою відомих технологій; навчальна інформація поділена на окремі фрагменти, які подаються в межах певного часу без урахування інтересів учнів. Програмовий зміст, як і результати навчання, переважно навички та факти, які легко перевірити. І на заводах і у школах рішення про зміст і результати діяльності приймаються людьми, спеціально вповноваженими оцінювати роботу. Учні та педагоги знаходяться на нижчій сходинці визначеної ієрархії стосунків і таких повноважень не мають. Власне кажучи, школи продовжують працювати, незважаючи на те, що вирішальним аспектом освіти є обробка інформації й основним завданням школи є навчити учнів виділяти суть цієї інформації. Але школи зосереджуються на запам'ятовуванні цієї інформації. І все, що залишається в результаті навчання, це лише ті факти, які учні вчили напам'ять. А так, як з'являється велика кількість інформації, якою учні засмічують собі голову то безумовно зміни необхідні. І головне треба змінюватись педагогом. З'являється величезна кількість ролей, які повинні опанувати сучасний учитель:
Розробник навчальних програм. Педагог повинен уміти визначати очікувані навчальні результати, навчальні завдання, які приведуть до досягнення цих результатів, способи перевірки (оцінювання), необхідні ресурси та час.
Фасилітатор. Роль фасилітатора - допомогти учням досягнути очікуваних результатів навчання. Тому педагог-фасилітатор скоріше ставить запитання, сприяє, щоб звучали різні думки, точки зору у групі. На відміну від презентатора, який є певним чином експертом в інформації, що презентується, фасилітатор пропонує процес, який допомагає учасникам засвоїти знання.
Презентатор. Під час проведення презентацій педагог інформує, мотивує, описує. Презентація здебільшого - це одностороння комунікація, яка передбачає передачу інформації від педагога аудиторії та підкріплюється візуальними засобами.
Тренер. Допомагає іншим в оволодінні новими навичками, знаннями, ставленнями.
Наставник. Допомагає учням переносити здобуті знання у практику. Заохочує рефлективну практику.
Менеджер. Планує, оцінює, вносить зміни до навчального процесу для досягнення учнями очікуваних навчальних результатів. Забезпечує необхідними ресурсами.
Консультант. Ділиться знаннями, навичками, розвиває спроможності учнів, робить внесок в успіх кожного.
Дослідник. Роль учителя як дослідника вимагає від учнів нового розуміння процесу навчання, зміщуючи акцент від «зовнішнього до внутрішнього джерела» (Lytle&Cochran-Smith, 1993).
Агент змін. Заохочує та проводить постійний аналіз і рефлексію. Ініціює різноманітні альтернативні існуючій практиці. Сприяє процесу змін і розвитку класу.
Ірина, "Науковий ліцей" (Saturday, 11 January 2020 16:43)
Вдячна колегам за грунтовну статтю про інноваційні технології, які сприяють підвищенню ефективності навчального процесу як в середній, так і в старшій школі.
Наталія Молчанова (Friday, 10 January 2020 21:38)
Змістовна стаття , у якій описано інноваційні технології, що можна використати на уроках словесності. Сьогодні школа знаходиться на шляху змін. Інновації - спосіб формування всебічно розвиненої особистості. Представлені авторами технології є запорукою підвищення ефективності уроків та розвитку творчості, інтенсифікації освітнього процесу. Дякую за плідну працю.